SEOBOB.

logo

Google Lens

seo dice

Wat is Google Lens nou precies?

Leestijd 5 minuten.

Wat is dat nou precies, Google Lens? Wiki zegt het zo: Google Lens is een technologie voor beeldherkenning, ontwikkeld door Google, en ontworpen om relevante informatie met betrekking tot objecten die het identificeert te presenteren. De software gebruikt visuele analyse op basis van een neuraal netwerk.

Simpel gezegd komt het hierop neer. Je buurman heeft een rood vierkant doosje waar een kerstman in staat en het sneeuwt daarin. Je vindt dat fantastisch en wil dat ook kopen, maar eigenlijk niet vragen waar hij dat heeft gekocht. Je pakt je telefoon, klikt Google Lens en Google zegt, kijk: dit is het en hier kun je het kopen. Dat is nog eens makkelijk!

Moet ik Google Lens kopen?

Goede vraag! Nee, Google Lens zit bij de meeste telefoons ingebouwd in de camera functie. Ook in Google Photos zit het. En Het is een slim programma: als je zegt ROOD bij het kerstmanhuisje, dan zoekt hij daarop. Zeg je BLAUW, dan wordt er gezocht of dat huisje er ook in het blauw is.

Is Google Lens belangrijk voor SEO?

Jazeker, jouw resultaten komen dan bovenaan, gecombineerd met Google Shoppoing zelfs! Hoe doe je dat nu? Er zijn VIER belangrijke stappen…

  1. ALT tags. Schrijf dat het een rood huisje is met sneeuw in de omschrijving van de foto, bijvoorbeeld in je WordPress media.
  2. Gebruik de juiste bestandsnaam. Geen 4324.jpg dus maar rood_huisje_sneeuw.jpg
  3. Voeg EXIF data toe. Dat is de data die je telefoon bewaard als je een foto maakt, zoals de locatie. Ook daar kun je aangeven dat het om een rood huisje met sneeuw gaat. Google heeft er zelfs een apart artikel voor geschreven wat je HIER kunt vinden.
  4. Wil je het nog beter doen? Kies dan ook voor Structured data. Wat dat is vind je uitgelegd door Google via DEZE link.

Hoger in Google door Online marketing uitbesteden

Goed advies is belangrijk. Denk jij erover na om je SEO uit te besteden? Neem contact op, klik op Gratis intakegesprek en je hebt de eerste stap genomen om hoger in Google te komen en te blijven!

 

Denk je nu “dit wil ik ook!” dan is het tijd voor een intake gesprek. Klik de knop hieronder en wij bellen je terug!