SEOBOB.

logo

Hebben wij een klik?

happy

Leestijd 3 minuten

Je bent blij, want je bedrijf loopt goed, maar je bent toch niet zo tevreden over de vindbaarheid en wil hoger in Google komen. Maar kiezen voor een online marketingbureau is echt geen simpele opdracht. En als de samenwerking bent aangegaan, hoe weet je dan of het de juiste is?

Bij het kiezen en de uiteindelijke samenwerking zijn 5 zaken belangrijk.

  1. Hebben wij een klik?
  2. De kennis
  3. Samenwerken
  4. Bereikbaarheid
  5. De kers op de taart

 

Hebben wij een klik?

Dat is een lastige vraag. Maar toch kun je die toetsen, als lijkt het een 100% gevoels vraag.

Vind je je online marketing bureau integer. Word er goed omgegaan met vertrouwelijke informatie. Waar staat jouw informatie? Is er een privacy verklaring? SEOBOB heeft die. En het is duidelijk waar jouw informatie staat. Wie toegang heeft. Clean desk policy. Geen toegang voor vreemden in het bedrijfspand. Onderweg werken met een privacy screen op je laptop. Niemand leest mee.

De kennis

Daar draait het vooral om. Heb je het idee dat als je wat vraagt de kennis aanwezig is? Wordt er in normaal Nederlands iets uitgelegd, zonder te veel moeilijke afkortingen? En als het niet direct beschikbaar is, het antwoord, krijg je dan te horen wanneer er op terug wordt gekomen? Als je daar allemaal JA op kunt zeggen, dan zit je goed. 

Vraag je ook de volgende zaken eens af:

  • Zeg je regelmatig TOP omdat je verrast bent door de proactieve nieuwe SEO en andere oplossingen en informatie?
  • Lees je goede recensies, of spreek je huidige opdrachtgevers die vertellen over de fijne samenwerking?
  • Zie je hoe andere klant echt hoger in Google komen?
  • Schrijven ze met regelmaat blogs of nieuwsbrieven waar jij wat van opsteekt?
  • Reageren ze op tijd op online vraagstukken die jij voorlegt?
  • Hebben ze een maatwerk plan voor je of heb je het idee dat het een standaard verhaal is wat wordt afgedraaid?

 

Kijk en vraag eens naar de type klanten die jouw toekomstige bureau heeft. Is dat heel breed, van beauty tot dierenzaak en echt allemaal business to business of is die ene recentie toevallig van de oom van de eigenaar?

Samenwerken

Bij een echt online marketing bureau ben je bekend en zeker geen nummer. Jij belt en ze weten wie je bent, wat je doet en waar je staat in het proces van hoger in Google komen, adverteren of linkbuilding. Actieve kennis over jou is aanwezig.

En natuurlijk weten ze wanneer je op vakantie gaat en werk overdraagt. Je wordt gebeld en gemaild wanneer jij dat prettig vind. En je spreekt af hoe je wordt benaderd. Niet dat je bezig bent het haar van een klant te fohnen en je marketing bureau belt om een uitgebreid gesprek aan te gaan. Jouw zaak moet doordraaien.

En als er een probleem is, wat er dan snel gehandeld? Spreek je af wanneer wat wordt gedaan en opgelost? Denkt het bureau mee in out of the box oplossingen of tijdelijke aanpassingen? Met je marketing acties en campagnes. Zijn ze pro actief? OF moet elke vraag vanuit jou komen?

Bereikbaarheid

Is jouw online marketing bureau bereikbaar? Of moet je altijd mailen? Komt de eigenaar wel eens langs en ter plekke kijken wat jullie voor elkaar kunnen betekenen? Heb je een WhatsApp nummer voor directe korte vragen en antwoorden?

En wanneer kun je mailen, bellen en appen? Stel je ziet een fout in je website, een schrijffout of een foutieve prijs. Je schrikt, maar kun je dan ook zaterdag avond om 19:00 uur bellen? Bij SEOBOB kan dit. Wij zijn ELKE dag van het jaar bereikbaar van 8 uur  s’ochtends tot 8 uur ‘s avonds. De reactietijd staat op de WhatsApp. Vaak is dit binnen een uur al!

De kers op de taart

Alles wordt gedaan wat je vraagt, maar ook niks meer. Jij moet altijd met vragen en input komen. Zo gaat het vaak. Niet bij SEOBOB. Daar komen pro actieve opmerkingen. Meedenken. Acties en campagnes plannen. Keywords plannen. Advies over SEA dus advertenties. Advies over budget. 

 

Denk je nu “dit wil ik ook!” dan is het tijd voor een intake gesprek. Klik de knop hieronder en wij bellen je terug!