SEOBOB.

logo

Hoger in Google blijven in 5 stappen : het keyword onderzoek

seo dice

Stijgen en hoog blijven in Google

Leestijd 5 minuten.

Veel bedrijven zijn enorm tevreden als ze door de Google zoekmachineoptimalisatie resultaten van pagina 5 naar pagina 2 zijn gestegen. Maar wat kun je als ondernemer nu doen om die positie te behouden? Google zelf geeft dit geheim niet aan. Ze geven alleen richtlijnen waar je website aan hoort te voldoen. 

SEOBOB legt uit hoe je hoger in Google kunt blijven in 5 stappen. In dit blog leggen we de eerste stap duidelijk uit.

Online adverteren of SEA staat trouwens niet in het resultaat. Het gaat alleen om organisch hoger komen in Google en blijven.

Het keyword onderzoek bestaat uit 2 stappen.

  1. Keywords ontdekken 
  2. Keywords prognoses onderzoeken

Keywords ontdekken

Waar wil je op gevonden worden? Onze software geeft aan hoe lastig een keyword is om ermee op de eerste pagina in Google te komen en of er alternatieven zijn.

Je maakt daarin onderscheid tussen shorttail keywords zoals AUTO en longtail keywords zoals GELE CABRIOLET AUTO. Om de zoek aantallen te bekijken gebruikt SEOBOB SEranking, maar je kunt het ook opzoeken via Google Ads. 

Keywords prognoses onderzoeken

Als je dan weet welk zoekwoord je op gevonden wil worden in Google door zoekmachineoptimalisatie, dan is het de vraag hoe vaak wordt er naar dat zoekwoord gezocht?

Laten we een voorbeeld schetsen: je hebt een webshop in telefoonhoesjes. Je zou natuurlijk de top merken van telefoons zoals Apple of Samsung kunnen vermelden en daar op de eerste pagina mee willen komen. Op die pagina zitten de merken zelf ook, plus een groot aantal webwinkels. Daarom is het beter om te kiezen voor het woord telefoonhoesje, cover, beschermhoesje of zelfs een combinatie van Iphone beschermhoes bijvoorbeeld.

Hoger in Google door Online marketing uitbesteden

Hoog in Google blijven hangt dus vooral af van welk keyword je belangrijk vind, waar je klanten op zoeken en hoe dat keyword wordt gebruikt. De kwaliteit van de teksten is enorm belangrijk. Waar staan die keywords? Hoe vaak? En schrijf je ze wel op de juiste manier? Kies je voor cover of toch liever telefoonhoesje?

Wist je dat op het woord telefoonhoesje bijna 50 duizend keer per maand wordt gezocht? En dat het een index van 71 op 100 heeft, dus een enorm moeilijk keyword is om hoger mee in Google te komen? SEOBOB overlegt met je en geeft advies. Telefoonhoesje met koord is bijvoorbeeld maar 39 van de 100 en toch wordt er bijna 7000 keer op gezocht per maand.

Goed advies is belangrijk. Denk jij erover na om je SEO uit te besteden? Neem contact op, klik op Gratis intakegesprek en je hebt de eerste stap genomen om hoger in Google te komen en te blijven!

 

Denk je nu “dit wil ik ook!” dan is het tijd voor een intake gesprek. Klik de knop hieronder en wij bellen je terug!