De allerbeste hoger in Google komen tips
Hier zijn de tips!
Leestijd 5 minuten.
- Doe een keyword onderzoek: alles staat en valt bij de juiste keywords. Vraag eens aan je klanten waar ze op zoeken. Vraag aan je collega’s. En als je echt een goed keyword onderzoek wilt: dan zijn er programma’s zoals SEMrush of SE Ranking die een keyword finder hebben. Ze zoeken naar de juiste keywords, varianten, goedkopere advertentie varianten van keywords. SEOBOB werkt met SE ranking. Professionele software.
- Maak een landings pagina: als een klant op jouw Google zoekresultaat klikt, waar komt de klant dan uit? Een funnel om iets te verkopen of een email in te geven? Of een overzicht van je diensten? De customer journey, of wat een klant ziet, klikt en leest is enorm belangrijk. SEOBOB helpt daarmee en kan je laten zien hoe en waar een klant klikt.
- Gebruik longtail keywords: uiteraard is het fantastisch dat je op het woord AUTO in Amsterdam op 1 wilt staan, maar daar hangt een prijskaartje aan. Alle grote merken adverteren flink, dus een budget van 10 of 20 duizend per maand is heel normaal voor dit soort keywords. Denk daarom aan longtail: in plaats van AUTO focus je je op GOEDKOPE GEZINSAUTO. Daar zijn minder hits op, kost minder voor SEA. Hoe vind je deze longtail keywords? SEOBOB helpt je daarmee. Wij kunnen een overzicht aanleveren van keywords en hun zoekvolume.
- Gebruik relevante keywords: bijvangst. Dit woord geeft precies aan wat het is. Je klanten zijn op zoek naar iets wat ongeveer hetzelfde is wat jij aanbiedt, maar niet helemaal. Je verkoopt fietsen, maar ze zoeken op fietsverzekering en komen toch op jouw website. Is dit wel wat je wilt?
- Gebruik een juiste META titel en omschrijving: uniek en ook echt wat het is. Dat is een juiste titel en omschrijving. Als je ALLES VOOR IN JE HUIS als titel hebt, dan vinden klanten je dus overal op. Verkoop je eigenlijk alleen geurkaarsen, dan is dit toch echt de verkeerde titel.
- Maak pagina’s met 1000 woorden, niet met 100: Korte pagina’s met alleen maar links, weinig tekst, dat ziet Google als spam en niet informatief. Vermijden dus!
- Gebruik unieke content, kopieer niet: het lijkt zo aantrekkelijk, copy paste. Maar er zijn simpele methodes om te zien of jouw website een copy is van een ander. Ook je concurrent weet dat en als je dan een woord gebruik waar de concurrent copyright op heeft, is de eerste factuur met kosten een feit. Niet doen dus!
- Gebruik een thema wat op je GSM ook werkt: meer dan 70% van bezoekers komen via een tablet of mobiele telefoon op je website. IS de tekst wel groot genoeg? En zijn de buttons wel duidelijk klikbaar?
- Denk aan je cache plugins: snel laden van een website is belangrijk. Gebruik optimaliseer plugins, ook voor je foto’s.
- Zorg dat je website snelheid in orde is: hoe lang wacht jij tot een foto is geladen? Gebruik lazy loading, denk aan je CSS en Java laad tijd.
- “Leen” geen foto’s waar copyright op zit: het is zo aantrekkelijk. Je Googled even GELE AUTO en pakt de eerste afbeelding en zet die op je website. Niet doen! Gebruik public domain foto’s, dat voorkomt een boel ellende en kosten.
- Gebruik linkbuilding: al tientallen jaren is dit een feit, al zegt Google dat het op een juiste manier moet worden gebruikt. Een goede verwijzing helpt enorm. SEOBOB weet wat wel en niet mag en kan.
- Gebruik goede analyse programma’s zoals SE ranking, SEMrush of Screaming Frog: alles draait om echte data, echte analyses. Investeer in SEO door samen te werken met een bureau wat juiste analyses kan doen. SEOBOB werkt met SE Ranking, een top programma met professionele analyses.
Denk je nu “dit wil ik ook!” maar ik heb toch nog vragen over SEO SEA, dan is het tijd voor een intake gesprek. Klik de knop hieronder en wij bellen je terug!
Getagged hoger, hoger in google komen, in google