SEOBOB.

logo

Welke vragen stelt een SEO specialist aan mij?

seo dice

Deze 6 SEO vragen zou je moeten horen...

Leestijd 5 minuten.

  1. Wat voor klanten hebben jullie?
  2. Wat zijn jullie doelen?
  3. Wat zijn jullie unique selling points?
  4. Hoe komen de klant nu bij jullie?
  5. Wat doe je zelf aan marketing?
  6. Heb je eerder al gewerkt met een SEO bureau?

Wat voor klanten hebben jullie?

Zoekt een werknemer van een bedrijf anders dan een particulier? Jazeker. Vaker op vakjargon. Exacter. Alhoewel dat wel wijzigt de afgelopen jaren. En wat voor type persoon is die klant? Zoekt de klant naar “handgeschept papier samengebonden met een wit rood touw” of naar een “notitieblok”. Duidelijk wordt weer hoe belangrijk longtail keywords zijn. En wat voor zoek gedrag heeft de klant? Dat is uit te zoeken. Letterlijk tot welke knop, wanneer en hoe lang een klant op de site blijft.

Wat zijn jullie doelen?

Draait het hele bedrijf op een internet site of is het een bijkomst en verkoopt de winkel het meeste? En wil je dat zo houden? Of wil je in een half jaar 50% meer omzet uit de webshop? Heb je daar budget voor en hoeveel en wie zijn de concurrenten? Veel vragen die bepalen wat je korte, midden en lange termijn doelen zijn. SEOBOB werkt graag met het vierkant van “wanneer moet het gebeuren” versus “is er gelijk resultaat”. Wil je volgende week van een complete voorraad paashazen af zijn en heb je daar budget voor of is het overgaan van een fysieke winkel naar een webshop een proces van een jaar? Zaken om over na te denken. En wat kost die SEO dan daarvoor, zit je bij een goedkoop SEO bureau, wat houdt dat dan in, welk uurtarief wordt er gerekend…

Wat zijn jullie unique selling points?

Wij leveren kwaliteit is allang niet meer de slogan die je kunt gebruiken. Belangrijk is, dat er goed wordt nagedacht wat je onderscheid van je concurrenten. Klanten zoeken daarop. Er wordt letterlijk ingetypt op Google “beste aquarium lamp” en daarna “beste aquarium speciaal zaak in Breda”. Dus waarom ben je dan de beste aquarium speciaal zaak van Breda? Kennis, ervaring, unieke producten? Kopen of afbetaling of een speciale garantie? Dat wil een SEO specialist of bureau weten, want klanten zoeken daar op. 

Hoe komen de klant nu bij jullie?

Heb je echt het lekkerste gebak van Brabant en weet iedereen dat gewoon? Dan is dat fantastisch! Maar dan komt er een bakker die dat ook zegt een straat verder zitten. Hoe komt, krijg je die klant dan in je winkel en op je website? Folders? Of vertel je gewoon tegen iedereen dat jouw slagroom verser is? Of misschien geef je wel een interview aan de lokale radio. 

Wat doe je zelf aan marketing?

Al doe je het niet eens bewust, je doet aan marketing. Je vertelt dat dat restaurant erg goed was. Maar die eigenaar van dat restaurant weet ook dat jij een schoenenwinkel hebt. Je helpt elkaar. En klanten die jou niet kennen, hoe vind je die nu? Post je dagelijks op Instagram de aanbiedingen of die prachtige nieuwe schoenen zonder veters uit Italie? Misschien kun je jouw marketing wel combineren met SEO…

Heb je eerder al gewerkt met een SEO bureau?

En hoe beviel dat? Werd er gezegd volgende maand op 1 in Google en lukte dat niet? Of werd er niets concreets afgesproken en wist je niet waarvoor je betaalde eigenlijk… Communicatie is belangrijk. Een korte WhatsApp of een voortgangs gesprek. Je wilt weten of je doelen worden gehaald en hoe. SEOBOB is 7 dagen per week te bereiken via WhatsApp. 

Denk je nu “dit wil ik ook!” maar ik heb toch nog vragen over SEO SEA, dan is het tijd voor een intake gesprek. Klik de knop hieronder en wij bellen je terug!